בעידן הטכנולוגיה והמידע בו אנו נמצאים, אנו נדרשים כל הזמן להיות בעניינים, עם האצבע על הדופק. בתור בעלי עסק וארגונים הדגש הוא על מענה זריז, העברת ידע חלקה ונוחה, זמינות תמידית העושה זאת על-ידי שימוש בטכנולוגיה החדשה והמתקדמת בשוק. פתרונות תקשורת נמצאים בכל תחומי הטכנולוגיה, על מנת לסייע לבעל העסק לענות על הדרישות.
כאמור, כל עסק צריך לעמוד בקצב ובדרישות, אך כל עסק בנוי באופן שונה, בעל מטרות ויעדים שונים ולא כל פתרון תקשורת המוצע כיום בשוק הוא הנכון או המתאים לו לשפר את התנהלות עסקיו.
אז מה הפיתרון?
אנו יכולים לקחת כדוגמא דבר פשוט וסטנדרטי כמו מרכזיות טלפון שנמצאות כמעט בכל בית עסק בימינו. על פניו, נראה כי אין מה לחדש בעניין מרכזיות טלפון וכי הן עושות את תפקידן באותו אופן כבר שנים רבות. אך הנחה זו איננה נכונה. מרכזיות טלפון עברנו שינויים רבים לאורך השנים והוצעו והומצאו פתרונות תקשורת שונים המייעלים את עבודת המרכזייה ואת טיפולה בשיחות. חברת נטקור הינה חלוצה בתחום לצד שירותי מחשוב לעסקים
פתרונות תקשורת לעסקים משתנים עם השינויים הדינמיים בטכנולוגיה, פעילות הטלפון השתנתה בשנים האחרונות מקצה לקצה: מכונות פקס, טלפונים סלולאריים, שיחות לחו"ל ועוד. כל אלו שינו את דרך השימוש שלנו בטלפון ולכך הומצאו פתרונות תקשורת שונים על מנת להתאים את המרכזייה לשימוש הנוכחי.
אחד הפתרונות העיקריים שהומצאו בתחום הינו פתרון מחשוב. פתרון המחשוב הזה נקרא מרכזיות IP. קווי ה-IP לא משתמשים בקווי טלפון רגילים אלא מתחברים על רשת האינטרנט ופועלים דרכה. יש שני יתרונות מרכזיים לפתרון זה: הראשון הוא העובדה שניתן לדבר עם מקומות מרוחקים ומדינות מעבר לים ביתר קלות. במידה וגם הצד השני מחובר טלפונית לאינטרנט הדבר פשוט למדי.
היתרון השני הוא עלות השיחה הרחוקה. בדרך-כלל תעריפי הספקיות שיחות לחו"ל אינם זולים במיוחד ויש לבחור חבילה מתאימה ולהשוות וכו'. במקרה זה אין צורך בכל אלו, שכן, השיחה מתבצעת דרך רשת האינטרנט שכבר ממילא מותקנת באמצעות תשתיות מחשוב בבית העסק. כך, שפתרון זה גם מוזיל משמעותית עלויות לעסק.
איך אני יודע שזה בשבילי?
זאת של מרכזיות טלפון היא רק אחת מני רבות בתחום פתרונות התקשורת. כאמור, מומצאים פתרונות תקשורת בקצב בלתי פוסק והשוק מתחדש כל פעם מחדש בעוד ועוד טכנולוגיות חדשות וכלים חדשים האמורים להפוך את חיינו לקלים יותר, יעילים יותר וזריזים יותר. על מנת לא לטבוע בים החידושים צריך לסקור את העסק, את מאפייניו, להתייעץ עם מומחה על מנת לדעת שהפתרון יענה על צרכי העסק בדרך הטובה ביותר.