ככל שמרכזיות טלפוניה מעמידות לרשת העסק מגוון רחב יותר של אפשרויות, כך הופכת מלאכת הבחירה למורכבת ומשמעותית יותר. מה חשוב לדעת כאשר בוחרים מרכזיית טלפוניה לעסק?
כמות המשתמשים
אחד השיקולים החשובים ביותר שצריך לקחת בחשבון בעת קניית מרכזיות טלפוניה היא כמות המשתמשים בה. בהקשר זה חשוב לזכור שכמות השלוחות אינה בהכרח פונקציה של כמות המשתמשים הקבועים במרכזייה.
כך למשל סביר להניח שמעבר להתקנת שלוחה בעמדות הקבועות של העובדים, יהיה צורך גם בשלוחה במחסן הציוד או בדלפק הקבלה. בהתאם לאופי השימוש תיקבע סוג השלוחה – קרוב לוודאי שנרצה להשקיע יותר בשלוחה שתשתמש את איש המכירות מאשר בשלוחה שתותקן במחסן.
סוג השימוש
מעבר לכמות המשתמשים חשוב לקחת בחשבון את אופי השימוש: יש הבדל בין התקנת מרכזיות טלפוניה שישמשו כאמצעי תקשורת בתוך המשרד, בין סניפים או לצורך הקמת Call center. בשנים האחרונות אף גוברת המגמה של רכישת מרכזיות IP המאפשרות קיום של עבודה מהבית, שפותחת עולם שלם של אפשרויות עבור העובד והארגון כאחד.
אופי השימוש
צרכים שונים מובילים ליכולות שונות, להלן כמה מהבולטות שבהן:
טלפון תוכנה (softphone) – אפליקציה המותקנת על גבי תשתיות מחשוב או הטלפון החכם ומאפשרת לבצע ממנו שיחות מבלי להזדקק למכשיר טלפון פיזי. יכולת זו מאפשרת להקים מוקד טלפוני מבוזר, המתפרס על פני ערים, ארצות ואפילו יבשות שונות. באמצעות טלפון תוכנה אפשר גם להקים מרכז טלפוני המבוסס על עבודה מהבית, החוסך לארגון עלויות רבות.
וידאו קונפרנס – יכולת לבצע שיחות מרובות משתפים עם אתרים מרוחקים בארץ או בעולם מבלי לקום מהכיסא במשרד.
חיבור לחשמל (Power over Ethernet) –מרכזיות המאפשרות העברת זרם חשמל דרך כבלי Ethernetחוסכות את השימוש בכבל חשמל.
רמת הזמינות הנדרשת
עד כמה חשובה רמת השירות עבור העסק שלך? אם חשוב לך להיות זמין בכל רגע, גם כאשר שירותי האינטרנט קורסים, כדאי לחשוב על אפשרויות הגיבוי שיעמדו לרשותך. אחת מהן היא מעבר אוטומטי למערכת ה PSTN המסורתית כאשר מרכזיית טלפוניה מבוססת IP קורסת. אפשרות נוספת היא התקנת שרת טלפוניה נוסף שפועל מאחורי הקלעים במקביל לשרת הראשי.
כך בעת תקלה מתאפשר מעבר חלק לשרת החלופי המכיל כבר את כל המידע ששמור בשרת הראשי. כדי להתגבר על קריסת האינטרנט בעקבות תקלה אצל הספק, מומלץ לתעל כל אחד מהשרתים לספק אינטרנט אחר.
הבנה מעמיקה של הצרכים תוביל לבחירה מושכלת של מרכזיות טלפוניה, בדרך לרתימת הקדמה הטכנולוגית לצורך השגת מטרות הארגון.