לאחר שעברנו בחלק הראשון על יתרונותיה של מרכזיית טלפון כפתרון תקשורת ובעזרתה לעסק, נבחן את סוגי המרכזיות שעומדות לרשותנו ואיך אנחנו מתאימים כל אחת מהן למאפייני העסק הייחודיים שלנו.
אז על מה בעצם אנחנו מדברים?
מרכזיית טלפון הינה מערכת קווים מודולארית הכוללת סט תכונות מתקדמות ומספק ניהול וניתוב של שיחות נכנסות ויוצאות בארגון מסוים. מרכזייה לעסקים מספקת פתרונות תקשורת ומעניקה גישה לציוד קצה כגון: טלפונים חכמים, מכונות פקס, מחשב ועוד.
דבר ראשון ובסיסי שמבחין בין סוגים של מרכזיות טלפון הוא התשתית שעליהן הן עובדות. ישנן את המרכזיות הוותיקות והידועות העובדות על קווי טלפון ואת מרכזיות ה-IP החדישות המשתמשות בטכנולוגיה העדכנית ביותר. הבחירה בין השניים צריכה להיות שקולה ובעלת מחשבה תחילה על ייעודו של העסק, מטרותיו ועתידו.
לדוגמא, אם אנו מעוניינים לשדרג את מערכת מרכזייה לעסקים בחברות ומעוניינים לשמר את ההשקעה לטווח הארוך, כדאי נו לרכוש את הטכנולוגיה החדישה והמתקדמת שנמצאת היום בשוק התקשורת. במידה ונבחר במרכזייה הפועלת על קווים אנלוגיים חשנה האפשרות כי תוך זמן קצר נאבד את האפקטיביות של המערכת ונצטרך להחליפה לטכנולוגיה מתקדמת יותר וכך השקעתנו עלולה להתבזבז.
איך לבחור?
בנוסף, לטווחי הזמן שאנו רוצים שהמערכת תפעל בהם ישנם מספר שיקולים נוספים שיש להביא לידי ביטוי ובעזרתם לבדוק את מאפייני העסק ומהם צרכיו. נחשב לדוגמא את כמות השיחות היוצאות והנכנסות לעסק בו זמנית וכך נידע כמה קווי חוץ עלינו להפעיל בפעם אחת.
בנוסף, נבדוק לאן השיחות היוצאות מבוצעות, במידה והן מבוצעות לחו"ל יש לשקל בחיוב את מרכזיית ה-IP אשר תשתמש בתשתית האינטרנט עליה היא עובדת וכך היא גם תחסוך לנו כסף רב. במידה והשיחות היוצאות מבוצעות לטלפונים סלולאריים יש לשקול קווי חוץ סלולאריים ושימוש בשיחות פנים ארגוניות מוזלות (VPN).
מעבר ליעדי השיחות המבוצעות נבחן גם את השלוחות הפנימיות שהארגון משתמש בהם, מהן מספרן והאם הן נמצאות בארץ או בחו"ל. בחינה של קריטריון זה יתן לנו מושג נוסף לגבי סוג המערכת שכדאי לנו לרכוש.
טיפ נוסף
יכול להיות שלאחר כל הבחינות וסקירת מאפייני העסק הגענו למסקנה כי אנחנו לאו דווקא צריכים מרכזיית IP. למרות זאת, היינו מציעים לשקול זאת בשנית. אמנם מרכזיות IP זכו בשמן בזכות טכנולוגיית ה-IP שהן תומכות בהן, עם זאת, הן מציעות לעסקים סל רחב של אפשרויות כמו קווי PRI, התממשקות לתשתיות מחשוב ועוד. כך שבנוסף לטכנולוגיה מתקדמת ניתן לקבל גם את כל השירותים הטלפוניים עסקיים שארגון צריך.