איך לשפר אחוזי המרה בחנויות אונליין

בין אם אתם סוחרים ותיקים או שאתם רק מקימים את החנות איקומרס הראשונה שלכם, כבר הבנתם שאחוז ההמרה בחנות משפיעים באופן ישיר על המחזור החודשי וחנות מצליחה בדרך כלל תציג אחוזי המרה גבוהים. בעולם מושלם גולש נכנס לאתר שלכם אחרי שחיפש מוצר והוסיף אותו לעגלה ולאחר מכן המשיך לצ'ק אאוט ושילם על המוצר. נשמע כמו תהליך פשוט לא? 

למעשה, הרוב המוחלט של הגולשים לא ירכוש במהלך הביקור בחנות שלכם וחלק לא יעשו אפילו פעולות פשוטות כמו גלילה או מעבר בין דפים. אחוז ההמרה הממוצע בחנויות איקומרס עומד על 2.81%. כלומר ביום טוב תקבלו 3 רכישות מ-100 גולשים. במאמר זה אסביר על מספר דרכים שבעזרתם ניתן לשפר את אחוזי ההמרה בחנות שלכם כדי להפוך מקסימום מבקרים באתר ללקוחות משלמים.

דרכים לשיפור אחוז ההמרה באתר שלכם

מספר דרכים לשיפור אחוז ההמרה של המבקרים באתר מבלי להגדיל את כמות הטראפיק, אלא רק על ידי אופטימיזציות ושיפורים של האתר שלכם.

1. להפוך את חווית הגלישה והניווט לנוחים

אם הייתם נכנסים לחנות פיזית והייתם רואים מוצרים מפוזרים בסדר אקראי בתוך החנות, בוודאות הייתם עושים פניית פרסה ויוצאים. כנ"ל לגבי חנות אונליין. אם הגולשים באתר שלכם לא מצליחים למצוא את מה שחיפשו בלחיצת כפתור הם יצאו ויעברו לאתר הבא כדי לחפש שם. עליכם לסדר את האתר בצורה שבה מבקרים יוכלו לנווט באמצעות סרגל הניווט בחלק העליון של האתר בקלילות אל הקטגוריה שאליה הם רוצים להגיע. בנוס, מומלץ להוסיף שורת חיפוש לאנשים שיודעים בדיוק מה הם מחפשים.

המטרה העיקרית שלכם היא להבטיח שהגולשים שלכם יגיעו למוצרים שאותם הם מחפשים ולכן תהיו חייבים למצוא פתרון חיפוש שיציג מוצרים רלוונטיים בהתאם למילת החיפוש ולכן דפי המוצר באתר שלכם צריכים להיות מורחבים עם תוכן, תיאור מוצר, יתרונות וכל מידע אחר על המוצר שתוכלו לספק.

2. להשתמש במבצעים וקופוני הנחה

בנוסף למתן הנחות באופן כללי בחגים ומועדים, כיום יש אפשרויות מתקדמות לחנויות איקומרס המאפשרות לכם להתאים אישית קופוני הנחה ללקוחות. למשל: קופון ליום ההולדת. התאמה אישית של קופון הנחה גורמת ללקוחות להרגיש שייכים ומחוברים למותג ומעודד אותם לבצע רכישות נוספות שלא תכננו לבצע. עשו שימוש מגוון בקופונים ומבצעים – קופונים עם תאריך תפוגה, מבצעים כלליים, מבצעים בהתאמה אישית ללקוחות, הנחות על קטגוריות ספציפיות עוד.

3. להציג ביקורות מלקוחות שרכשו בעבר

דרך מעולה להגדיל אחוזי המרה היא להציג ביקורות של לקוחות שביצעו רכישה אצלכם בעבר והיו מרוצים מהתהליך, השירות והמוצר. מעבר לעלייה באחוז ההמרה, הצגת ביקורות של לקוחות באתר שלכם תשפר גם את הסל הממוצע באתר וגם את אחוז הלקוחות החוזרים. ניתן להוסיף ביקורות של Google My Business או Facebook Reviews לאתר שלכם בעזרת תוסף מתאים. חשוב לזכור – ברגע שתפתחו כרטיס GMB לביקורות או שתפתחו את האופציה לביקורות של פייסבוק, הגולשים יהיו רשאים להוסיף ביקורות לפי חווית הרכישה שלהם ואם הם לא היו מרוצים אתם עלולים לקבל ביקורת שלילית.

 

4. לאפשר רכישה באתר מבלי להתחבר

אחד מהסיבות המרכזיות לנטישת עגלה וצ'ק אאוט של לקוחות זו העובדה שהרבה בעלי חנויות דורשים מהלקוחות להירשם או להתחבר לאתר כדי לקנות. למרות שבאופן אידיאלי אתם תרצו שכל אדם שרכש באתר יחזור לרכוש שוב בעתיד, זה פשוט לא יקרה. חלק מהלקוחות רוצים לבצע רכישה בודדות ועליכם לאפשר לגולשים לבצע צ'ק אאוט מבלי להתחבר לאתר. 

עם זאת, אתם בהחלט יכולים לעודד גולשים ולקוחות להתחבר לפני ואחרי הרכישה כדי לשמור על מערכת יחסים קרובה איתם. כדי לעודד לקוחות להירשם לאתר אתם יכולים להשתמש בהטבות מסוימות כמו קופון הנחה לנרשמים, מוצר בחינם במהלך ההזמנה, מועדון לקוחות עם הטבות ועוד.

 

5. להציע מספר גבוה של אפשרויות תשלום ואפשרויות משלוח

הפעם היחידה שבה מומלץ להוסיף שלבים לתהליך הצ'ק אאוט הוא זה במקרה שאתם נותנים ללקוח משהו שהם יעריכו. מספר גבוה של אפשרויות תשלום ואפשרויות משלוח מאוד זה משהו שהלקוחות שלכם יעריכו מאוד. יש המון דרכים לסלוק את הצרכנים באינטרנט – PayPal, ביט, אשראי, פייבוקס, Apple Pay ורבים אחרים. הצגה של מספר אפשרויות תשלום תגרום לאחוז גבוה יותר של גולשים שמגיעים לצ'ק אאוט להשלים את הרכישה. בנוסף, מספר אפשרויות משלוח ללקוח יגרמו לו להחליט עד כמה דחוף הוא רוצה שההזמנה תגיע אליו ובעצם נותן לו לשלוט בתהליך ההזמנה לבד מבלי ליצור אינטראקציה עם שירות הלקוחות מה שהופך את תהליך ההזמנה אצלכם לאוטומטי יותר. הוסיפו אפשרות משלוח איטי בחינם ואפשרויות מתקדמות יותר בתשלום.

סיכום

חשוב להבין שכל חנות אונליין היא שונה וכך גם קהל הלקוחות באותה החנות. מה שעובד בחנות אחת לא בהכרח יעבוד באותו סקייל בחנויות אחרות. עם זאת, הדרכים לשיפור אחוזי המרה שהצגתי פה יעילים לכל עסק איקומרס ואחוז ההמרה שלכם צפוי להשתפר משמעותית אם תעשו שימוש בדרכים שלמעלה. חשוב שתמיד תחפשו דרכים לשיפור חווית המשתמש הכללית וגורמים שעלולים לגרום ללקוחות שלכם להמיר פחות כדי שתוכלו לשנות ולשפר.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, סוכנות שיווק דיגיטלי המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה שרת וירטואלי ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

 

מאמרים נוספים אשר עשויים לעניין אותכם:

מנהל אבטחת מידע
מידע מקצועי

מנהל אבטחת מידע

אם אתם צריכים תמיכה לשרתים או עזרה טכנית עם תמיכה מרחוק לשרתים או משתמשי הקצה בארגון או תמיכה וניהול אבטחת מידע לעסק שלכם פנו למוקד

קרא עוד »
מרכזיה טלפונית לעסקים
מידע מקצועי

מרכזיית טלפון לעסק

תקשורת טלפונית היא חובה לכל עסק, היום כשאומרים מרכזייה לעסק הכוונה למרכזייה מתקדמת שמחוברת כולה או בחלקה לרשת הארגונית. אנו בנטקור מתמחים בהתקנת מרכזיית טלפון

קרא עוד »

רגע...לפני שאתם עוזבים...

אנחנו מבינים שאולי אתם קצת ממהרים... תשאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התחלת שיחה
איך אפשר לעזור?
נעים מאוד, אנחנו כאן כדי לסייע בכל שאלה.
דילוג לתוכן